Bebudak Baik =)

Doktor Cun Yang Terlampau!!!

Terasa macam berabad lamanya SM tak hupdate blog. Sibuk cuci periuk belanga orang kenduri kahwin kat kampung, tu yang lama menghilang jap tu! Mengcekek nasi kenduri pat ploh pat Kawah sampai tak hengat nak hupdate blog. Al-maklumlah, cuti sekolah sekarang ni kan, tu yang banyak bebenor kenduri arwah Kahwin tu. muahahaha.

Hari nie nak buat kartun sesengal & sesuci lebaran kuaci char cher lagi, Kupas Makan & Menang! Senang nak baca, senang nak layan! Korang bosan tahap sentap macam nak hempuk je kepala sendiri kat atas tempayan sampai terburai segala ilmu penyuluh hidup kat dalam kepala hotak yang genius tu? Tak payah hempuk dulu kepala hotak yang genius tu, meh layan kartun jahanam kat bawah ni dulu, lepas baca baru hempuk kepala memasing kat atas tempayan dengan berhemah! Bhahahahaha =D


Suatu pagi yang hening lagi membengongkan mata yang memandang....























Achaner? Terasa macam nak hempuk tak kepala sendiri kat atas tempayan rumah jiran sebelah, lepas baca kartun kat atas? muehehehehe. =D

K,lah, Pak Dollah Cerut dah panggil tu, suruh sambung basuh periuk belanga kenduri balik. Kang tak pepasal SM kena baling periuk secara maraton kang ngan Pak Dollah Cerut sebab ngelat tak nak basuh pinggan bersama beliau. Pak Dollah Cerut memang cenggitu perangainya! Jeles letew beliau tak dak blog! Muahahahahaha.


K,BYE.

Kalau suka bole LIKE =)

Jom mengomen-ngomen Kat Bawah Nie :)

34 comments:

Anonymous said...

sampai terbarai aku gelak. kahkahkah! :D

Santan Manis said...

Anony: bahay nie Anony... hahaha :D

Mila Ahmad said...

Senaman mulut pepagi ni hahaha..

Syakir Rahman said...
This comment has been removed by the author.
Syakir Rahman said...

besarnya lubang idung...keh3...

Santan Manis said...

Mila: bagus ut kesihatan tu...wakakaka :D

Santan Manis said...

Syakir: besar itu menawan Syakir. muahaha

Fendy said...

haha...xboleh bla...

timm_bill said...

segaknye doktornya!!

✿‿✿Princess Fyda ✿‿✿ said...

hahahahaha... best sangat... doodle mmg lawak gempak la

Santan Manis said...

Fendy: batu belah batu bertangkup ke fendy ...ekekeke :D

Santan Manis said...

timm_Bill: sama cam timm bill gak.. ;)

Santan Manis said...

Princess Fyda: tq :)

Anonymous said...

hahahaha.... lawak3... lama SM x update blog...tertunggu-tunggu nk baca :)

Santan Manis said...

Anony: tengs spport my blog ;)

Kesuma Angsana said...

ha ha ha best N3 ni

Nur Aisyah Lee said...

nice la doodle tu.. haha. Memang kelakar sgt2. :D Selamat mencuci periuk bersama Pak Dollah cerut ~

Leeza dayasari [santai leeza] said...

lawak ar.... ada2 ajer kan. hihok.

Santan Manis said...

KA: tq KA :)

Santan Manis said...

Nur Ausyah: Bereh sokmo Aisyah..hahaha :D

Santan Manis said...

Leeza: hihok hikhok ^..^

Anonymous said...

hahaha...terbaeeeeklah SM! :D

Santan Manis said...

Anonymous: tengs 4 spprt my blog ;)

Fariz Reza [FR] said...

best best best post nih...like it!!!! gambar tu ...bukan senang nak buat :) buat lagi tau

Santan Manis said...

Fariz: tengs sudi singgah ke blog :)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

hao santan manis.. hehehe

Secrets of A Teenage Girl said...

amboi, besarknya lubang hidung dia.. hahahaha

nora said...

entri yg menarik..

nora said...

ooo lupa nak suh kem salam kat Pak Dolah Cerut..hehe

Aseraf Hilman said...

jgn lupa post nasi kenduri tu kat aku sama.. xD

4feet8 said...

haha..

cik aizawa said...

haha.. terhibur aku,keraih perut gelak. tetiba lapar nasik kenduri. ahh

chot ok..! said...

ni memang gila..sah doc tu tak bertauliah aw..wahahahha..lawak btl..

Link Chot :)
http://chot91.blogspot.com/2012/12/bulan-12bulan-bertuah.html

Lukman Al Hakim said...

lawak hang ni fikri.cam nak lempang jeeee